Pak Guell

18 juni 2016 - Barcelona, Spanje

Vanmorgen zijn we met de bus naar Barcelona gegaan. We moesten eerst een stuk, achter de vangrail, langs de snelweg lopen om bij de halte te komen. Vervolgens hebben we een dagkaart voor de metro gekocht en zijn we naar Park Guell gegaan. Tegenwoordig moet je betalen om in het monumentale gedeelte te komen, maar dat hadden we er wel voor over. Later op de middag mochten we dan dat deel van het park bekijken. Het park eromheen is ook best fraai, dus het was geen straf. Veel (te veel) foto's gemaakt van uitzichtpunten. Het park ligt best hoog, we gingen dan ook met een roltrap, die in een straat ligt, naar boven.

In het park waren er ook handpanspelers bezig, dat was heel mooi om te zien en te horen.

Om half vier mochten we dan het Park in, en er waren al donkere wolken te zien. Vlak nadat we alles gezien hadden brak er onweer en keiharde regen los. We hebben nog bij een restaurant zitten schuilen, wat een noodweer zeg! Ondertussen waren we toch ook wel flink natgeregend. En nadat we ook nog bij een museum hadden geschuild, wilden we toch wel weer verder. Op naar de Ramblas! In de metro droogden we weer lekker op en op de Ramblas wat het droog. We hebben heerlijk tapas gegeten en daarna nog het middeleeuwse gedeelte van Barcelona bekeken. Onderweg kwamen we allerlei straatkunstenaars tegen en er werd ook gezongen door twee oudere heren, ze voeren gewoon een opera op voor onze neus. Erg leuk allemaal. Daarna weer met de bus terug naar de camping en even onze voeten wat rust geven...