Bois des Païolive

24 juni 2017 - Joyeuse, Frankrijk

Een hele bijzondere wandeling gemaakt in een landschap dat we allebei niet kennen. Op zich een rotsformatie maar tegelijkertijd een bos. Her en der verrijzen er formaties waar je met enige fantasie figuren in kunt zien. Heel veel klimmen en klauteren, handen en voeten gebruikend om naar boven te komen. Het uitzicht was weer grandioos!
Rond half vier hadden we trek en reden we naar een dorpje, bij de horeca werden we chagrijnig ontvangen. Het is sowieso in heel Frankrijk moeilijk om op dat tijdstip ergens wat te eten, behalve in de grote steden en bij bezienswaardigheden in de buurt. We zijn naar de camping teruggegaan waar ook een Carrefour in de buurt zit. Daar hebben we uiteindelijk lunch gehaald. Het is weer erg warm, tijd voor een duik in het zwembad. Toen ik zover was om te gaan zwemmen, brak er onweer en regen los.. Dus zwemmen is er vandaag niet meer van gekomen. Nog geen half uur later ging het serieus regenen en onweren, even later ook hagelen, met hele grote hagelstenen, Jeannot kreeg er een op zijn hoofd, dat deed best zeer. Achteraf bleek dat de buren in de caravan tegenover ons, ons hadden geroepen dat we daar naartoe moesten komen, door het lawaai (onder de luifel) hadden we het niet gehoord. Echt eng werd het toen het zo hard ging waaien dat er takken van de boom tegenover onze tent afbakening. Pfff, gelukkig duurde het bij elkaar niet heel erg lang en begint het weer warm te worden. De tent heeft het overleefd en de slaaptent is droog gebleven, verder wat modderig door onze eigen voeten ;-)