Wandelen op een vulkaan!

3 juli 2017 - Royat, Frankrijk

Wow, dat was echt gaaf. We moesten er wel wat voor over hebben, vijf kwartier stijl omhoog lopen (25% stijgen), maar dan hadden we we ook wat! Er bleek boven een oude tempel, die gewijd was aan de God Mercurius, te staan, deze wordt momenteel gerenoveerd. De vulkaan had geen krater maar was meer een puist, en maakt, als hoogste, deel uit van een keten van vulkanen. Deze is 1450 meter hoog. We keken neer op andere vulkanen die wel kraters hadden. Er blijken dus verschillende soorten te zijn. Ik heb vast niet goed opgelet tijdens Aardrijkskunde ;-)
Er waren ook heel veel paragliders, die hadden natuurlijk een prachtig uitzicht! (over een paar weken gaan we met Daan en Kim een ballonvaart maken, mijn verjaardagskado, maar dat terzijde). We hebben er een paar uur doorgebracht en begonnen aan de afdaling. Weleens van scheenbeenspieren gehoord? Ik heb ze ontdekt! Morgen gaan we misschien nog naar een andere vulkaan, een met een krater, we weten alleen nog niet of en hoe we er kunnen komen. Dat gaat we nu dus uitzoeken! Deze camping is echt een schot in de roos trouwens, ik heb nog nooit ergens zulk mooi en goed sanitair gezien! Hypermodern en schoon!

1. Kim:
    4 juli 2017
    Ook in Nederland zou vanuit de luchtballon mooi uitzicht te zien zijn