We vertrekken dinsdag

25 juni 2017 - Joyeuse, Frankrijk

In verband met de weersverwachting gaan we hier toch weer weg ondanks dat we hier best langer hadden willen blijven. We gaan dinsdag naar Palavas-les-Flots. Woensdag gaat het in heel Frankrijk tekeer, maar daar is de voorspelling voor de omliggende dagen prima!
Vandaag zijn we nog hier en hebben we eerst een rommelmarkt bezocht, daarna zijn we op pad gegaan naar Beamont, hier niet zover vandaan. De schade van het weer gisteren was onderweg ook zichtbaar, bijvoorbeeld een omgevallen electriciteitspaal en de weg lag vol bladeren, takken en dennenappels. Het dorpje was heel klein, en er woonde een houtkunstenaar. We kwamen leuke dingen tegen. Tijdens de wandelingen nemen we tegenwoordig stokken mee omdat we van zwaar geaccidenteerd terrein houden. Dat loopt makkelijker en is veiliger. Tijdens de wandeling kwamen we behalve hele mooie uitzichten ook een slangetje tegen. Verder zien we hier niet veel dieren. Nadat we terug waren gereden naar Joyeuse, hebben we daar een hapje gegeten en deze heerlijke dag afgesloten met een tiramisu die gemaakt was op basis van.. Kastanjes! In de Ardeche maken ze veel gerechten met kastanjes en zelfs ijs!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade