St. Odile, een dag met een spiritueel tintje

13 juni 2017 - Obernai, Frankrijk

Vandaag zijn we naar mont st. Odile geweest, zij was een heilige die water (een bron) heeft laten ontspringt en hiermee een blinde ziende heeft gemaakt. Ook is hier de plek waar de foto is gemaakt van de Boom die in de kamer hangt. Leuk om hem in het echt te zien!
In de Kapel van de Tranen, schoot ik ook echt in mijn emotie, een soort ontroering.. Na een korte lunch zijn we naar de bron gaan lopen, natuurlijk hebben we ervan gedronken en wat flesjes gevuld. Hierna begonnen we aan een lange wandeling langs een heidense muur richting een druïden grot. Onderweg kwamen we iemand tegen die gevallen was. Laat ik nou net de rugzak hebben aangevuld met pleisters, natte doekjes en verbandgaas (dat neem ik normaal nooit mee!). Die mevrouw was daar erg mee geholpen.
Bij de grot aangekomen hebben we een ritueel gedaan, het hele gebied gaf ons energie, en we werden er gelukkig van! Heel mooi, ik vind het erg fijn dat we er niet in het hoogseizoen zijn, dan gaat er wel wat van de magie af vermoed ik, als daar hele hordes mensen komen.
En nu gaan we plannen voor morgen maken!