Wel of niet vertrekken?

7 juni 2016 - Boulogne-sur-Mer, Frankrijk

De weersvoorspellingen zijn extreem slecht voor de route die we voor ogen hebben. We hebben 's morgens pas definitief besloten te gaan, maar een andere route te gaan rijden door Frankrijk.

Om te beginnen reden we richting Brussel, Gent en Calais. Er liepen drie kuikens en een moedereend langs de snelweg, met een flinke toeter van Jeannot liepen ze gelukkig de berm weer in.

Calais, je wéét wat er gaande is, ik moest de verleiding weerstaan om er te gaan kijken. Ramptoerist wil je ook niet zijn. De sfeer is bizar, zelfs al zie je alleen maar extra veiligheidsmaatregelen zoals hekken.

Na Calais zijn we gestopt in Boulogne. Een vrijwel lege camping, er was wat regen voorspeld (minder dan in de rest van Frankrijk). Er stonden Tipi's en kleine tuinhuisjes maar alles was leeg. Omdat het de eerste keer was dat we de tent gingen opzetten (dat zou uiteindelijk 10x worden), kwamen we er toen pas achter dat de haringen thuis lagen (ingepakt bij een andere tent), gelukkig verkocht de kampwinkel ze.

Uiteraard zijn we meteen Boulogne even gaan verkennen voor een wandelingetje en een hapje eten. 's Nachts heeft het een beetje geonweerd en bij vertrek regende het een beetje.