Rocamadour

11 juni 2016 - Rocamadour, Frankrijk

Vandaag hadden we vroeg de spullen weer ingepakt, de auto op de camping laten staan en zijn we opnieuw naar Rocamadour gelopen. En ja, weer flink stijgende straten, maar ook dalende! :-)

Het is een bedevaartsplaats waar mensen die de Santiago de Compostella lopen ook langs willen komen. Er gaat een verhaal dat daar in de rotsen een heilig is gevonden die al decennia dood was, hij bleek zeer goed geconserveerd te zijn, en voila, je hebt er weer een wonder bij!

Nadat we het stadje gezien hadden zijn we terug gegaan naar te auto (omlaag lopend dit keer), en zijn we vertrokken naar Andorra! Daar was mooi weer voorspeld en dat is wel zo fijn als je kampeert :-)

En dan rijden we Andorra binnen en is er geen hand voor ogen te zien! En het is ongelooflijk koud! Het rijden over kronkelweggetjes door de wolken vergde wel een super hoge concentratie, maar het ging goed. Toen we wat lager reden kwamen we onder andere een kerkje uit de Romaanse tijd tegen, erg oud dus!

De eerste vijf campings sloegen we over, in de hoop dat Andorra la Vella nog lager lag en dat het daar dus warmer was. Dat bleek gelukkig zo te zijn! En de tent werd weer opgezet, in een hele mooie omgeving :-)