De oevers van de Loire II

9 juni 2016 - Saumur, Frankrijk

Vandaag hebben we de schade van de enorme regenval bekeken. De Loire was stevig buiten zijn oevers getreden.

Het stadje Saumur bekeken, het kon ons niet echt bekoren, behalve het terrasje waar we ook eindelijk goede wifi hadden. Het kasteel hebben we niet bezocht. Lekker boodschappen gedaan en terug naar de camping.

's Avonds had ik ineens zin in een wandelingetje op de camping. We zagen iets aan een boom hangen, eerst dacht ik dat het een knuffelbeest was, maar het bleek een Noorse Boskat te zijn die zichzelf had opgehangen met het touw! Ik rennen, en hield de kat omhoog, hij was nog warm. Ik ben als een gek dat borstkasje gaan indrukken en gaf mond op bek-beademing. En dat terwijl we ondertussen de eigenaren zochten. Het begon te irriteren bij hem, en ik bleef nog even doorgaan, maar ze kwam weer terug!! De baasjes waren heel dankbaar, het bleek dat deze kat kanker had en nog een jaar had te leven, ze hadden niet verwacht dat ze nog in bomen kon klimmen. Ze waren er met vier terminaal zieke katten, speciaal voor die katten op vakantie gegaan. Na een zwitserse ferme knuffel, zijn we wat beduusd terug naar de tent gegaan en hebben met een wijntje wat na zitten praten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade