Arles

30 juni 2017 - Palavas-les-Flots, Frankrijk

We wilden vandaag nog een keer in ze zee zwemmen omdat we morgen zouden vertrekken. Het was zo koud dat ik met een vest aan liep en we besloten om maar niet te gaan zwemmen maar alvast naar Arles te gaan. Daar bezocht we eerst een Crypte die onder het stadhuis (en het plein)lag. Het schijnt voornamelijk gemaakt te zijn als fundering maar wij trekken dat in twijfel. Het ligt op 6 meter diep en het was afgewerkt met tierelantijnen. Waarom doe je dat als het slechts fundering is? Er waren gewelven en kamertjes, galerijen en nisjes.
Daarna zijn we naar het Colloseum geweest, indrukwekkend en ze zijn het gelukkig aan het renoveren. In de arena werd een klein showtje opgevoerd. Schuin hier tegenover ligt het Amfitheater. Als je ziet hoe het er in volle glorie uitzag krijg je een hele andere indruk van het uitgaansleven, erg vooruitstrevend!
We besloten ook nog naar de Necropolis te wandelen, we liepen verkeerd, de ingang was verplaatst dus een klein uurtje lopen waren we er. De oudste delen zijn van 250 na Christus. Heel veel gebouwen zijn van die leeftijd in Arles. Het was bizar om al die tombes (waar geen resten meer inslagen) op een rijtje te zien. Vincent van Gogh heeft dit ook geschilderd.
Daarna zijn we terug naar de camping gegaan en research gedaan naar onze volgende plaats. De vulkanen van de Auvergne. Baggerweer daar, hier is het weer, afgezet tegen heel Frankrijk, nog het beste weer hier. De camping vinden we niet zo leuk.. Morgen meer over wat we gaan doen, we zijn er nog niet uit..